Naar de dokter

Wanneer u een medische vraag of een medisch probleem heeft, kunt u naar het inloopspreekuur. U heeft hier geen afspraak voor nodig. Bij het inloopspreekuur spreekt u eerst de doktersassistent. De doktersassistent helpt u verder of maakt een afspraak voor u met de huisarts of de verpleegkundige. Op de pagina adres en tijden inloopspreekuur ziet u wanneer het inloopspreekuur is. Daarnaast hangt er op de GZA locatie een overzicht met de tijdenstippen van het inloopspreekuur. Ook kunt u een COA-medewerker vragen waar GZA zich bevindt op uw locatie en hoe laat het inloopspreekuur is.

De Praktijklijn bellen: 088 – 112 2 112

Indien u een medische vraag heeft, kunt u naar het GZA op uw locatie gaan of bellen met de Praktijklijn via 088 – 112 2 112. U kunt de Praktijklijn dag en nacht bellen voor medische spoed. Daarnaast kunt u de Praktijklijn van maandag tot en met vrijdag tussen 8:30 en 17:00 uur bellen voor het maken van een afspraak. Wanneer u de Praktijklijn belt, is het prettig als u uw COA-zorgnummer bij de hand heeft. Er volgt een keuzemenu. Door het maken van een keuze kunnen wij u beter te woord staan. Als het nodig is, schakelen we een tolk in.

Bij de Praktijklijn werken doktersassistenten die u helpen met uw vraag of probleem. Indien nodig, overlegt de doktersassistent met een huisarts of maakt een afspraak met een zorgverlener.

De Tandartslijn bellen: 088 – 112 2 132

Wanneer u last heeft van tandpijn, kunt u de Tandartslijn bellen via 088 - 112 2 132. U kunt de Tandartslijn bellen van maandag tot en met vrijdag tussen 8:30 en 17:00 uur. Het is prettig als u uw COA-zorgnummer bij de hand heeft, wanneer u belt met de Tandartslijn. Indien nodig, schakelen we een tolk in.

Wij spreken uw taal

GZA schakelt telefonisch een tolk in als dat nodig is. Zowel bij het bellen naar de Praktijklijn, tijdens het inloopspreekuur of bij een afspraak met een zorgverlener. U kunt ook zelf om een tolk vragen. Zo weten we zeker dat we elkaar goed begrijpen en kunnen wij u zo goed mogelijke zorg verlenen. Een tolk is onpartijdig en mag de inhoud van het gesprek niet delen met derden. Wanneer u zich niet veilig voelt bij de toegewezen tolk, dan kunt u dit aangeven bij de zorgverlener. Samen zoeken we dan naar een oplossing.

Als u een afspraak heeft in het ziekenhuis of bij een andere zorgverlener, kunt u ook om een tolk vragen. De kosten van de tolk worden door het COA vergoed. Daarom is het belangrijk dat u uw zorgpas meeneemt, deze moet u laten zien als er een tolk wordt ingeschakeld. Het is niet mogelijk om zelf een tolk te bellen.

Meer weten?

Meer informatie hierover is te vinden bij de veel gestelde vragen.