Bel de Praktijklijn

Indien u een medische vraag heeft, kunt u naar het GZA op uw locatie gaan of bellen met de Praktijklijn via 088 – 112 2 112. U kunt de Praktijklijn dag en nacht bellen voor medische spoed. Daarnaast kunt u de Praktijklijn van maandag tot en met vrijdag tussen 8:30 en 17:00 uur bellen voor het maken van een afspraak.

Wanneer u de Praktijklijn belt, is het prettig als u uw COA-zorgnummer bij de hand heeft. Er volgt een keuzemenu. Door het maken van een keuze kunnen wij u beter te woord staan. Als het nodig is, schakelen we een tolk in. Bij de Praktijklijn werken doktersassistenten die altijd met een huisarts kunnen overleggen. De doktersassistent helpt u met uw vraag of probleem. Indien nodig, maken ze een afspraak met een zorgverlener voor u. Wanneer u wordt doorverwezen naar een andere zorgverlener, zal de Praktijklijn voor u een afspraak maken bij de desbetreffende zorgverlener. U ontvangt een sms of een e-mail wanneer deze afspraak gepland is.

Wat te doen bij spoed?

Is er sprake van spoed of heeft u snel medische hulp nodig? Dan kunt de Praktijklijn bellen via 088 – 112 2 112. Druk op 1 voor spoed. De medewerkers van de Praktijklijn helpen u zo snel mogelijk. Nummer 1 kiest u alleen bij medische spoedgevallen. In andere situaties vragen wij u om het bandje verder af te luisteren. 

Tandartslijn

Heeft u last van tandpijn? Dan kunt u de Tandartslijn bellen via 088 – 112 2 132. De medewerkers van de Tandartslijn helpen u indien nodig bij het plannen van een afspraak met de tandarts.

 

Beeldbellen met de Praktijklijn

Het is mogelijk om, via de GZA-app, met de Praktijklijn te beeldbellen. U kunt hier al uw medische vragen zonder spoed stellen. De vragen worden beantwoord door een doktersassistente die, als het nodig is, altijd met de huisarts kan overleggen.

Waarvoor kunt u de GZA-app gebruiken?

Het beeldbellen is bedoeld voor medische vragen zonder spoed.

Waarvoor kunt u de GZA-app NIET gebruiken?

De GZA-app is niet voor spoedgevallen. Bel in zo een geval de Praktijklijn: 088 – 112 2 112. Daarnaast kunt u via beeldbellen geen niet-medische dingen bespreken. U kunt dus bijvoorbeeld geen afspraak maken of een taxi bestellen. Daarvoor belt u de Praktijklijn nog steeds gewoon telefonisch.

Wat heeft u nodig?

Voor het beeldbellen heeft u een apparaat nodig dat is verbonden met internet, zoals een telefoon of tablet. Dat apparaat moet ook een microfoon, beeldscherm en camera hebben. Tot slot heeft u uw COA-zorgnummer nodig.

Hoe werkt het beeldbellen?

  1. Download de GZA-app op uw apparaat vanuit de Appstore (Apple) of Playstore (Android).
  2. Maak een GZA-account aan met uw COA-zorgnummer.
  3. Log in met uw account:
    • Klik op de belknop
  4. U wordt nu verbonden met de Praktijklijn