Bel de Praktijklijn
Indien u een medische vraag heeft, kunt u naar het GZA op uw locatie gaan of bellen met de Praktijklijn via 088 – 112 2 112. U kunt de Praktijklijn dag en nacht bellen voor medische spoed. Daarnaast kunt u de Praktijklijn van maandag tot en met vrijdag tussen 8:30 en 17:00 uur bellen voor het maken van een afspraak.
Wanneer u de Praktijklijn belt, is het prettig als u uw COA-zorgnummer bij de hand heeft. Er volgt een keuzemenu. Door het maken van een keuze kunnen wij u beter te woord staan. Als het nodig is, schakelen we een tolk in. Bij de Praktijklijn werken doktersassistenten die altijd met een huisarts kunnen overleggen. De doktersassistent helpt u met uw vraag of probleem. Indien nodig, maken ze een afspraak met een zorgverlener voor u. Wanneer u wordt doorverwezen naar een andere zorgverlener, zal de Praktijklijn voor u een afspraak maken bij de desbetreffende zorgverlener. U ontvangt een sms of een e-mail wanneer deze afspraak gepland is.
Wat te doen bij spoed?
Is er sprake van spoed of heeft u snel medische hulp nodig? Dan kunt de Praktijklijn bellen via 088 – 112 2 112. Druk op 1 voor spoed. De medewerkers van de Praktijklijn helpen u zo snel mogelijk. Nummer 1 kiest u alleen bij medische spoedgevallen. In andere situaties vragen wij u om het bandje verder af te luisteren.
Tandartslijn
Heeft u last van tandpijn? Dan kunt u de Tandartslijn bellen via 088 – 112 2 132. De medewerkers van de Tandartslijn helpen u indien nodig bij het plannen van een afspraak met de tandarts.
Beeldbellen met de Praktijklijn
Het is mogelijk om, via de GZA-app, met de Praktijklijn te beeldbellen. U kunt hier al uw medische vragen zonder spoed stellen. De vragen worden beantwoord door een doktersassistente die, als het nodig is, altijd met de huisarts kan overleggen.
Waarvoor kunt u de GZA-app gebruiken?
Het beeldbellen is bedoeld voor medische vragen zonder spoed.
Waarvoor kunt u de GZA-app NIET gebruiken?
De GZA-app is niet voor spoedgevallen. Bel in zo een geval de Praktijklijn: 088 – 112 2 112. Daarnaast kunt u via beeldbellen geen niet-medische dingen bespreken. U kunt dus bijvoorbeeld geen afspraak maken of een taxi bestellen. Daarvoor belt u de Praktijklijn nog steeds gewoon telefonisch.
Wat heeft u nodig?
Voor het beeldbellen heeft u een apparaat nodig dat is verbonden met internet, zoals een telefoon of tablet. Dat apparaat moet ook een microfoon, beeldscherm en camera hebben. Tot slot heeft u uw COA-zorgnummer nodig.
Hoe werkt het beeldbellen?
- Download de GZA-app op uw apparaat vanuit de Appstore (Apple) of Playstore (Android).
- Maak een GZA-account aan met uw COA-zorgnummer.
- Log in met uw account:
- U wordt nu verbonden met de Praktijklijn